NIF sin kartlegging av e-sportinitiativer gjennom deres samordna rapportering har vist nesten 200 idrettslag som melder om e-sporttilbud.

E-sport og norsk idrett: Medlemsmøter og erfaringsdeling

NIF deltok via Viken Idrettskrets og NIF Digital i 2023 i medlemsmøter i miljøet for å drøfte hvordan den nye generasjonen påvirker og setter nye krav til idretten digitalt, og hvordan vi kan samarbeide om å definere og skape en bærekraftig fremtid for norsk e-sport.

I idrettens rapportering av aktivitetstilbud fra 2023 nærmet man seg 200 idrettslag med registrerte e-sporttilbud.

Mer enn 10 særforbund har allerede i en årrekke arrangert NM i en rekke sportssimulerende digitale aktiviteter - og vi har allerede fått verdensmestere fra Norge i e-idrettsversjonen av den fysiske idretten.

Mer info:

Eksempler fra særforbund: