Foto: Norges idrettsforbund

Mentorprogrammet 2024/2025 er i gang

19 unge idrettsledere fra hele landet er nå i gang med sin deltakelse i årets utgave av Mentorprogrammet.

Ni av menteene tilhører organisasjonsledd i Norges idrettsforbund og besitter ulike roller og verv. I løpet programmet skal ledertalentene utforske og videreutvikle sine lederegenskaper, samt utvide sine nettverk, sammen med sin dedikerte mentor.

Mentaltrener og idrettspsykologisk rådgiver Karina Andersen Aas er faglig ansvarlig for programmet og kickstartet programåret med å utfordre deltakerne på dilemmaer, refleksjoner og diskusjoner.

Mentorene som er plukket ut til å være med, har ulik bakgrunn fra idrett, næringsliv og ulike styreverv, og skal bruke sine erfaringer til å hjelpe menteene med å nå sine mål. Ved endt program ønsker vi at menteene og mentorene opplever å ha styrket sine ledelsesmessige verktøykasser – og vi har som mål at ledertalentene våre kjenner seg trygge og robuste, og ønsker å fortsette å ta på seg verv i idretten.

Her kan du lese mer om hva Mentorprogrammet 2024/2025 består av. Kanskje er neste runde aktuell for deg?