Hvordan fylle Mellomrommet?

De fire idrettskretsene på Østlandet (Viken, Innlandet, Oslo og Vestfold & Telemark) er i gang med å kartlegge potensielle pilotprosjekter for prosjektet «Hvordan fylle Mellomrommet?». Prosjektet er finansiert av Sparebankstiftelsen DNB.

Prosjektet skal bidra til å utvikle attraktive aktiviteter og fellesskap i tiden mellom skoleslutt og organiserte fritidsaktiviteter. Gjennom samskaping vil vi bidra til å se mer helhetlig på̊ barn og unges oppvekst. Idrettskretsene tar med seg erfaringer fra andre prosjekter og modeller for å utvikle bærekraftige konsepter med engasjerte partnere gjennom frivillig, offentlig og privat samarbeid.

I første fase søker vi etter gode prosjektideer som kan videreutvikles som et Mellomromsprosjekt. Det vil være mulig å søke om tilskuddsmidler til prosjektet.

Neste frist for innsending av prosjektideer: 4.8.2024. Søknader som kommer innen denne fristen vil bli behandlet 15. august.

Både nettsiden og arbeidet vil være under kontinuerlig utvikling gjennom prosjektet.

Hovedmålet

Tilrettelegge for samarbeid om nye arenaer for aktivitet, mestring og tilhørighet i tidsrommet mellom skoleslutt og oppstarten av organiserte fritidsaktiviteter på ettermiddagen.

Beskrivelse

Prosjektet handler om å skape nye aktivitetsarenaer for barn og unge i det mellomrommet som finnes mellom skoleslutt og oppstarten av organiserte fritidsaktiviteter på ettermiddagen.

Ønsker dere å bli et pilotprosjekt?

I første fase før sommerferien søker vi etter gode prosjektideer som kan videreutvikles som et Mellomromsprosjekt.

Norges Idrettshøgskole vil følge prosjektet med aksjonsforskning over tre år

Siden er under oppdatering.

Jorunn Horgen
Prosjektleder