Illustrasjon
Foto: Erik Ruud/Norges idrettsforbund

Vi minner om at ditt idrettslag må fakturere medlems- kontingent via godkjent elektronisk medlemssystem

Hvis ditt idrettslaget ikke fakturerer medlemskontingent og eventuell trenings-/aktivitetsavgift gjennom godkjent elektronisk medlemssystem fra senest 1. januar 2025, kan dette få konsekvenser.

• Idrettslaget vil stå uten medlemstall i NIFs systemer.
    Dette vil medføre økonomiske konsekvenser for idrettslaget og vil medføre reduserte tilskudd til særforbund som idrettslaget er medlem av.
  • Idrettslaget vil tape sitt medlemskap i NIF og tilknyttede særforbund.
  • Økonomiske støtteordninger idrettslaget har, som er basert på medlemskap i NIF, vil bortfalle. F.eks: Lokale aktivitetsmidler (LAM), Momskompensasjon, Spillemidler til utstyr (utstyrsrefusjon), og Støtteordninger for strøm og gass og eventuelle andre støtteordninger i regi av NIF, idrettskretser og særforbund

Les her hva idrettslagets hovedstyre må gjøre hvis dere ennå ikke har godkjent elektronisk medlemssystem (brev sendt fra NIF til idrettslag i januar i år).