Suzanna Tange vinner World Cup Tempo i 2022. Foto: Norges Cyckleforbund

Endelig starter Paralympics Games Paris 2024!

Flere utøvere fra klubber tilhørende Vestfold og Telemark idrettskrets deltar i årets Paralympics.

Deler av denne teksten er hentet fra Tønsberg Blad.

Suzanna Tangen fra Grenland Sykleklubb deltar i sykling i sitt andre Paralympics. Etter gode resultater i Tokyo gleder vi oss til å se henne i aksjon for andre gang og heier på gode resultater! Styreleder i klubben hennes Grenland Sykkelklubb har bare gode l

Jenny Helene Slettum og Merethe Tveiten fra Notodden Bordtennisklubb deltar i bordtennis under Paralympics. Begge har trent målrettet for å kvalifisere seg til mesterskapet og konkurrerer nå mot utøvere fra hele verden.

DSC_7227-2.jpg

Merethe Tveiten og Jenny Slettum. Foto: Iselin Moen Solheim

Fredrik Solberg fra Tønsberg Svømmeklubb deltar i svømming under Paralympics.

Hans deltakelse er et resultat av mange års trening og forberedelser, og han gjør en solid
innsats i konkurransen.

I Paralympics skal Fredrik Solberg konkurrere i to øvelser: 100 meter bryst og 50 meter fri. Det er ingen tvil om hvilken av øvelsene Fredrik Solberg liker best:

– Det er på 50 meter fri jeg har sjanse på medalje. 100 meter bryst blir mer som en generalprøve, der jeg ikke har så store forventninger til resultatet. På 100 meter bryst handler det mest om å ha det gøy, få ut spenningen og være klar til det som skal skje på 50 meter fri.

NTB_U5FMGwOE1P8.jpg

MEDALJEHÅP: Fredrik Solberg i aksjon under Paralympics i Tokyo i 2021. Foto: NTB

Sendeplan for våre deltagere i Paralympics. Alt kan sees på NRK.

Sendeskjema for Suzanna Tangen:

Onsdag 4. september

11.00: Tempo

Torsdag 5. september

11:00: Fellestart

Sendeskjema for Fredrik Solberg:

Fredag 30. august:

10.30: Forsøk 100 m bryst

19.14: Finale 100 m bryst

Mandag 2. september:

10:01: Forsøk 50 m fri

17:52: Finale 50 m fri