Hoppende barn 2.jpg

Ny mulighet for å søke midler til pilotprosjekter i #mellomROMMET

15. oktober 2024 åpner vi for nye søknader til prosjektet #mellomROMMET, som har mål om å skape gode aktivitetsopplevelser og trygge fellesskap for barn og unge i det rommet mellom skoleslutt og oppstarten av organiserte fritidsaktiviteter på ettermiddagen.

I prosjektet #mellomROMMET vil vi mobilisere lokalsamfunn på tvers av frivillig, offentlig og privat sektor i en felles innsats for barn og unges trygge og aktive oppvekst. #mellomROMMET jakter de gode ideene og gjennomføringskraften til å etablere nye aktivitetstilbud i anlegg, lokaler og områder som ellers står ledige. Prosjektet ønsker også å involvere flere unge trenere, ledere og nye frivillige ressurser for å skape attraktive aktiviteter for barn og ungdom på mellomtrinnet og/eller i ungdomsskolen.

Prosjektet er finansiert av Sparebankstiftelsen DnB og er et samarbeid mellom idrettskretsene Viken, Vestfold og Telemark, Oslo og Innlandet idrettskrets.

Nå søker vi etter gode prosjektideer som kan videreutvikles som et mellomromsprosjekt. Idrettslag, idrettsråd, skoler, kommuner og andre frivillige organisasjoner kan fra 15. oktober og frem til 10. november 2024 søke om støtte til sine prosjektideer.