PÅ PALLEN: Hedvig Doksrød fra Sandefjord Seilforening er verdensmester i Waszp 8.2 for kvinner. Med seg på pallen fikk hun Marie Butler Wang fra Tønsberg Seilforening på sølvplass og storesøster Nora Doksrød fra Sandefjord Seilforening på bronse. Foto: James Tomlinson/Waszp Games 2024

Norge tapetserte pallen der Hedvig Doksrød ble verdensmester

Nyhetssaken er henter fra Sandefjord Blad. Link til deres sak finner du i bunnen av denne artikkelen.                                                                                                                                                                                                                                                      På en foil over vannflata i Sandefjord seilte vår egen Hedvig Doksrød inn til gull lørdag ettermiddag.

Sterk og jevn seiling avgjorde mesterskapet for Hedvig, beskriver seilforeningen.

– Forholdene har variert, og Hedvig har vist at hun har taklet alle utfordringer best. Den beste allrounderen vant i et mesterskap som går inn i historiebøkene som tidenes flotteste Waszp-mesterskap. Listen er lagt for andre arrangører, fastslår Viggo Holm i Sandefjord Seilforening.

Danske Magnus Overbeck ble verdensmester for herrer, med norske Markus Berthet på sølv og italienske Frederico Bergamasco på bronse.

FULL FRES: 180 konkurransebåter har inntatt Sandefjordsfjorden siden mandag. Foto: James Tomlinson/Waszp Games 2024

Full fres i fjorden

Arrangøren er svært fornøyd med innsatsen til alle frivillige, seilere og støtteapparat – til og med at været har spilt på lag med arrangementet.

– Jeg er ekstremt stolt av hva vi har fått til her i Sandefjord, og vil rette en stor takk til alle våre fantastiske frivillige som har stått på døgnet rundt for arrangementet, uttaler Espen Berg, leder Sandefjord Seilforening, i en pressemelding, som samtidig også takker en rekke støttespillere og bedrifter som har bidratt til at arrangementet har gått rundt på en god måte.

Saken er hentet fra Sandefjord Blad. Link til deres sak finner du her.