Deltakerne på samling for unge idrettsledere på tur opp Aksla.

NIFs Ledermøte 2024

Helga 31. mai - 2. juni var toppledelsen i Idretts-Norge samlet for Ledermøte i Ålesund. Ledermøte arrangeres de årene det ikke er Idrettsting. Fra Trøndelag idrettskrets deltok styreleder Ståle Vaag og organisasjonssjef Kjell Bjarne Helland. Styremedlem Mari Sletvold var også tilstede, gjennom samling for unge idrettsledere som foregikk i tilknytning til Ledermøte.

Under ledermøte ble det både orienteringer fra idrettsstyret og andre utvalg, samt statusrapporter på saker som kommer på idrettstinget i 2025. Noen av sakene som ble behandlet er:

• Årsberetning og regnskap for 2024
  • Orienteringer fra
    • Antidoping Norge
    • Valgkomiteens leder
  • Idretten VIL! (langtidsplanen til norsk idrett)
  • Forberedelser til De olympiske og paralympiske leker i Paris
  • Internasjonale idrettspolitiske saker

Det er mange inntrykk som har satt seg etter helgen. Det er fint at norsk idrett kan møtes på denne måten, og dele erfaringer, synspunkter og få ta del gode diskusjoner for å utvikle idretten vår videre. Som et resultat av helgas Ledermøte, har idretten samlet seg om tre resolusjoner som løfter tre svært viktige temaer (ligger ute på idrettsforbundet.no):

• Det store fellesskapet - idretten skal ha plass til alle
  • Idretten skal reagere på risikoatferd
  • Idretten inviterer regjeringen til samarbeid om anleggsutvikling

Trøndelag idrettskrets takker for et godt Ledermøte!