Foto: Erik Ruud

Utlysning av Trenerstipend 2024

Troms idrettskrets tildeler stipend til trenere som utøver treneroppgaver for idretten i fylket og som vil ta trenerutdanning/kurs på et høyere nivå innen sin idrett.

• Særkretser/regioner/særforbund kan søke på trenerstipend til trenere i klubb som planlegger/er i gang med trenerutdanning på et høyt nivå. Dersom IL/Klubb søker på vegne av seg selv, må en anbefaling fra særkrets/region/særforbund legges ved i søknaden.
  • Det kan tildeles stipend på inntil kr. 20.000 pr. trener.
    Det stilles krav til 50 % medfinansiering av utdanningstiltaket fra særkrets/klubb/trener. Kostnadsplan for utdanningen samt en trenerutviklingsplan vedlegges søknaden.
  • Særkretser/regioner/særforbund gjør den idrettsfaglige vurderingen og innstiller sine søknader i prioritert rekkefølge hvis de søker for flere.
  • De som tildeles Trenerstipend forplikter seg til å utøve treneroppdrag innen sin idrett i Troms i 2 år. Dette følges opp av særkretsene/regioner/særforbund.
  • Troms idrettskrets innhenter råd fra Olympiatoppen Nord for prioriteringer av tildelinger mellom idrettene.

1. september 2024

Det er fylkeskommunes støtte til idretten som gir midler til dette formålet.