I dette kurset får du lære mer om hvordan løfte profilen til idrettslaget på sosiale medier. Kurset passer spesielt godt for den/de som har ansvar for sosiale medier for en treningsgruppe, et enkelt lag eller hele klubben. Det vil også treffe godt for ungdom i sommerjobb, som skal publisere innhold på klubbens plattformer.
Kurset inneholder praktiske oppgaver, der deltakerne øver på å lage materiale som kan benyttes i sosiale medier.
I kurset får du også tips til profilbygging, herunder valg av farger, fonter, tekst, bildeformat, m.m. Kurset gir en introduksjon til utvalgte kanaler og fordeler/ulemper med hver av dem. Du vil lære om aktuelle trender og hvordan holde på oppmerksomheten. Vi ser på hvilke bilder, videoer og annet innhold viser seg å fungere best i idretten.
Kurset er utarbeidet i samarbeid med mediebyråret TRY Opt, og gjennomføres av en av idrettskretsens kurslærer Sajandan Rutthira. Sajandan har vært frivillig og jobbet som kurslærer i Oslo Idrettskrets i en årrekke, og har et ekstra engasjement for foto, video og sosiale medier. Han holder også dette kurset for elevbedrifter i Ungt Entreprenørskap.