Arkivfoto: Erik Ruud / Norges idrettsforbund

Nyhet: Ny løsning for politiattest og roller i norsk idrett

Snart kan ditt idrettslag glede seg over en enklere og tryggere løsning for håndtering av politiattester og roller. Alle idrettslag i Innlandet inviteres til webinaret 15. august kl. 18.

I samarbeid med Posten/Digipost har Norges idrettsforbund utviklet en ny digital tjeneste som gjør det enklere å vurdere hvem og hvilke roller som trenger politiattest, sende formålsskjema og fremvise politiattester på en sikker måte.

Utrullingen av den nye tjenesten starter i Innlandet idrettskrets torsdag 15. august 2024, og NIF inviterer deg til et webinar om temaet kl. 18 samme dag. Trykk på påmeldingsknappen her for å melde deg på.

Teams-lenke til webinaret sendes ut mandag 12. august.

Vi oppfordrer alle idrettslag i Innlandet idrettskrets til å delta på webinaret for å lære mer om den digitale løsningen for håndtering av politiattester og roller i norsk idrett.

Dette vil gjøre det enklere og mer effektivt å sikre trygge rammer for alle involverte i idretten.

Vi ser frem til å introdusere den nye løsningen og håper den vil bidra til en tryggere idrettspraksis for alle.

Hold av datoen – vi ser frem til å introdusere den nye digitale tjenesten.

Du kan altså melde deg ved å trykke her.