Tor Inge

Minneord om Tor Inge Martinsen

Det er med stor sorg vi har mottatt melding om at en kjær idrettsvenn har gått bort.

Tor Inge var Hedmark idrettskrets sin siste leder før Oppland Idrettskrets og Hedmark idrettskrets ble slått sammen til Innlandet idrettskrets.

I sammenslåingsprosessen mellom de to idrettskretsene viste han stor vilje for at denne prosessen, eller «giftemålet» som Tor Inge likte å kalle det, skulle gå så knirkefritt som mulig. Hans evne til å lytte, vise forståelse for andres meninger og ydmykhet til oppgaven, viste hvor stort hjerte Tor Inge hadde for idretten.

Tor Inge var en bauta med omtanke for alle. En omsorgsfull, varm, kunnskapsrik og raus person. Han var opptatt av å møte alle med respekt og medmenneskelighet. Han fokuserte på å skape god dialog, legge til rette for samarbeid og å involvere alle til beste for idretten, samtidig som han var visjonær og pekte ut retning.

Tor Inge var en humoristisk selverklært sportsidiot. Hans enorme kunnskap om både idrettsresultater og idrettens historie var imponerende og hans formidlingsevne både som idrettsspeaker og idrettsleder vil bli savnet i årene fremover.

Det er med stor sorg vi nå tar avskjed med Tor Inge, men også med stor takknemlighet for alt han har betydd for idretten i Innlandet.

Hvil i fred, Tor Inge