NIF_Logo_Innlandet_IK_Farger (2).png

Innlandet Idrettskrets støtter Sondre Sande Gullords kandidatur som 2. visepresident i Norges Idrettsforbund

I slutten av april la valgkomiteens leder frem forslag til nytt idrettsstyre og tingvalgte utvalg.

Valgkomiteen foreslår Sondre Sande Gullord fra Biri som ny 2. visepresident etter Johan Olav Koss.

Styret i Innlandet Idrettskrets er svært fornøyd med valgkomiteens innstilling og vil enstemmig støtte innstillingen.

Sondre ble valgt inn i Idrettsstyret i 2015 og ble gjenvalgt for 4 nye år på Idrettstinget i 2019. Sondre foreslås nå til å stille som kandidat til vervet som 2. visepresident. Etter 6 år i idrettsstyret har Sondre fått solid styreerfaring og viktig kunnskap og erfaring fra ulike saker Idrettsstyret jobber med.

Sondre har meget god kunnskap om alle sider ved den norske idrettsmodellen, enerettsmodellen og idrettens rammebetingelser. Han har også god kunnskap om internasjonale idrettsorganisasjoner gjennom sin jobb i BDO.

Innlandet Idrettskrets har utfordret Sondre på å komme opp med tre viktige saker han vil jobbe for hvis han blir valgt som 2. visepresident. Uten betenkningstid svarer Sondre raskt:

1. Gjenåpningen av idretten står høyest på agendaen. For å få til dette må man jobbe tett opp mot myndighetene, få til kraftfulle ordninger som sikrer at idrettslagene kommer i gang med aktivitet, få medlemmene engasjert og tilbake til idrettens fellesskap.
  1. Jobbe med «Idretten vil»! – langtidsplanen til norsk idrett for perioden 2019-2023 hvor man vil jobbe for flere og bedre anlegg, løft på anleggspolitiske program og et mangfold av ulike typer idrettsanlegg
  1. Økt mangfold. Idretten skal gjenspeile samfunnet. Det er viktig å fokusere på kjønnsforskjellene i norsk idrett, og gjøre noe med disse. Vi trenger bl.a. å få med flere jenter fra innvandrermiljøer i idretten, og vi må jobbe for å redusere økonomiske barrierer for deltakelse i norsk idrett.

Sondre er opptatt av fremtidsrettet utvikling av norsk idrett og vil være en kapasitet å ha med i idrettsstyret. Sondre har en fin tilnærmingsform, er ærlig og sterk på verdier, noe vi i Innlandet Idrettskrets mener er viktig elementer for det kommende Idrettsstyret.

For Innlandet Idrettskrets

Inger Lilleby Fløgum - Styreleder