.
Styreleder i Finnmark idrettskrets Geir Knutsen, oppfordrer idrettelagen i Finnmark til å søke om midler, slik at en kan holde kostnader for barn og ungdom nede.

Nytt tilskudd til ekstra innsats for å hindre utenforskap

Nå kommer det nok en gavepakke fra Kultur- og likestillingsdepartementet, i form av tilskudd til idretten. I vår fikk idretten 100 millioner, og nå er det 130 millioner som skal deles ut.

Finnmark er tildelt litt over 630.000,- , som er litt mer enn det som ble delt ut i vår.

Tilskuddet er ment å få ned forskjellene i samfunnet ved å gi flere mulighet til å delta i idretten. Derfor er midlene øremerket for å gå til inkludering av barn og ungdom mellom 6 og 19 år, som av sosial ulikhet og sosioøkonomiske årsaker kan falle utenfor.

• Dette er et tilskudd som kan brukes til å holde kostnadene nede, som f.eks treningsavgiften og reiseutgifter eller å kjøpe inn utstyr som kan lånes ut til medlemmer. Mulighetene er mange.
    Men det er kort frist, så klubbene må søke så fort som mulig. Oppfordrer Styreleder i Finnmark idrettskrets Geir Knutsen.

Ved forrige tildeling fikk alle som søkte tilskudd. Se hvem som fikk midler ved forrige tildeling HER

Av de litt over 630.000 er det 452.388, - kr som deles ut av Finnmark idrettskrets, og det er den potten idrettslag i Finnmark kan søke på. Alta idrettsråd får en egen sum pålydende 181.922, - kr, som de vil dele ut selv. Det betyr at klubbene i Alta kommune vil få info fra Alta idrettsråd om hvordan tilskuddet vil fordeles der.

Tilskuddsmidlene skal tilfalle idrettslagene og skal ikke nyttes til administrasjon eller tiltak som ikke går direkte til den tenkte målgruppen barn og ungdom.

Det er ikke et krav at idrettslagene må benytte midlene innen 2024.

Søknadsfristen for å søke midler er 25. september, og man søker ved å fylle ut skjemaet under.

Vi gjør oppmerksom på at idrettslag i Alta kommune ikke kan søke her.

SØK OM MIDLER HER