Følg Ledermøtet 2024

Fredag 31. mai starter Ledermøtet 2024. De neste dagene samles ledere fra norsk idrett i Ålesund for idrettspolitiske diskusjoner og faglig påfyll. I tillegg er unge idrettsledere invitert for nettverkssamling.

Ledermøter avholdes de årene det ikke er idrettsting, og deltakere er ledere fra idrettsstyret, idrettskretser og særforbund. Under Ledermøtet vil det være behandling av formelle saker fredag, og idrettspolitiske diskusjoner lørdag og søndag.

Temaer som skal diskuteres er NIFs langtidsplan «Idretten vil!», tiltak mot økonomiske barrierer, anleggspolitisk arbeid og forenkling av hverdagen i idrettslag. I tillegg skal det gis en oppdatering om forberedelser til De olympiske og paralympiske leker i Paris 2024, godt styresett, prosess frem mot Stortingsvalget i 2025 og internasjonale idrettspolitiske saker. Det vil også bli vedtatt resolusjoner.

Nettverkssamling for unge idrettsledere

NIF har også invitert 20 unge idrettsledere mellom 15 og 26 år fra hele organisasjonen og styremedlemmer i idrettskretser og særforbund til å delta på nettverkssamling og idrettspolitisk arena under Ledermøtet. Her kan de dele erfaringer, øke kunnskap og bygge nettverk med ledere fra hele norsk idrett.

Hold deg oppdatert

Ledermøtet vil streames under den formelle delen fredag fra klokken 14-18 på våre nettsider. Idrettsforbundet vil også underveis i Ledermøtet poste oppdateringer, vedtak og nyheter på Idrettsforbundet.no. Det vil også være aktivitet på Idrettsforbundets Facebook og Instagram.

Se fullstendige sakspapirer her.

Tegnspråktolket versjon her: