Fra venstre: Ove Hellevang, produktansvarlig i Bonefish, Pål Kristen Rønnevik, leder for modernisering og digitalisering i NIF, og Trond Lid Cappelen, salgssjef i Bonefish. Foto: Pernille Ingebrigtsen
Fra venstre: Ove Hellevang, produktansvarlig i Bonefish, Pål Kristen Rønnevik, leder for modernisering og digitalisering i NIF, og Trond Lid Cappelen, salgssjef i Bonefish. Foto: Pernille Ingebrigtsen

NIF tilbyr idrettslag hjemmesideløsning

Norges idrettsforbund tilbyr – i samarbeid med selskapet Bonefish – en hjemmesideløsning spesialtilpasset idrettslag.

Bonefish er et strategisk og kreativt byrå som leverer design, webløsninger og markedsføring. De har utviklet Klubbnettside.no, og samarbeidsavtalen med NIF skal gjøre det enklere for landets 11 000 idrettslag å velge en god og enkel hjemmesideløsning til fordelaktige priser.

Klubbnettside fra Bonefish vil integrere med tjenester levert av NIF, som for eksempel Idrettens ID og innmeldingsløsninger.

Se tilbud på hjemmesideløsning her.

Lav teknisk terskel
– Vi er selv involvert i klubbarbeid, og vi så et stort potensial i måten klubber håndterte ekstern kommunikasjon og informasjon på. I stedet for å velge halvgode, eksisterende løsninger, startet vi like godt fra bunnen av og bygde en helt ny nettsideløsning vi kalte Klubbnettside. Grunnet Klubbnettside sin svært lave tekniske terskel, kan klubber for første gang fordele arbeidet med å informere, bygge identitet, hjelpe sponsorer og ikke minst rekruttere nye medlemmer via nettsiden, sier Ove Hellevang i Bonefish.

Over 80 prosent av innholdet på idrettslag sine nettsider blir lest på mobile enheter. Klubbnettside er derfor bygget etter «mobil først»-prinsippet. Det gjelder ikke bare for leserne, men også for de som skal administrere siden.

En enklere digital hverdag
NIF ønsker å tilby alle organisasjonsledd tilknyttet norsk idrett gode, brukervennlige og effektive digitale løsninger. Avtalen med Bonefish skal bidra til at det blir enklere å drifte de ulike organisasjonsleddene i idrettslagene og redusere tidsbruk knyttet til administrative oppgaver.  

– Vi ønsker å gjøre det enklere for idrettslagene å takle den digitale hverdagen. En brukervennlig hjemmeside med tidsriktige løsninger er, i tillegg til sosiale medier, en viktig kommunikasjonskanal for idrettslagene. Riktige nettløsninger skal også være verdiøkende for idrettslagene, sier leder for modernisering og digitalisering i NIF, Pål Kristen Rønnevik.  

Les mer om Bonefish og deres hjemmesideløsning Klubbnettside. Spørsmål kan rettes til produktansvarlig Ove Hellevang i Bonefish på tlf. 40 00 67 60.

Tidligere har NIF inngått en rammeavtale med Supporter.no som gir idrettslag muligheten til å lage gratis nettbutikk-løsninger der de kan skaffe seg nye inntekter ved salg av supporterartikler på nett.

NIF har også en samarbeidsavtale med strømmetjenesten Joymo, som gjør at idrettslag kan skaffe seg inntekter gjennom salg av kampbilletter til live-idrett som vises på nett-TV.