Logistikk var en utfordring

Kråkerøy Idrettslag er en stor klubb med snaut 1200 medlemmer. Klubben driver både med fotball og håndball. Dette resulterer i at det blir en del lag som krever sin logistikk.

En stor utfordring for Kråkerøy før utvidelsen av klubbhuset var logistikk. Dersom man skulle ha et foreldremøte måtte man ofte ha planlagt to måneder frem i tid for å få møtelokaler til å avholde møtet. Etter utvidelsen holder det å booke dagen før da det er kommet flere nye møtelokaler, og i tillegg har alle trenere og lagledere anledning til å booke gjennom en app. Det å få logistikken til å gå opp er et undervurdert aspekt ved det å drive et idrettslag. Dette skaper også masse aktivitet på klubbhuset og på anlegget til Kråkerøy Idrettslag!

Selve utvidelsen av klubbhuset kostet totalt 12.7 millioner kroner og klubbhuset sto klart i 2022. I dag har idrettslaget under én million i gjeld takket være spillemidler, momskompensasjon og stiftelser. I tillegg til dette gikk Kråkerøy selv inn med omtrent 5.5 millioner i egenkapital.