Foto: iStock

Bli med å fylle Mellomrommet!

Prosjektet Mellomrommet handler om å skape nye aktivitetsarenaer for barn og unge i tidsrommet mellom skoleslutt og oppstarten av organiserte fritidsaktiviteter på ettermiddagen. Vi er nå på utkikk etter innovative pilotprosjekter.

Vi søker nå pilotprosjekter som vil være med å utvikle nye arenaer for aktivitet, mestring og tilhørighet. Målgruppen er først og fremst mellomtrinnet (5.-7.klasse), men også ungdomsskoleelever.

Vi ser for oss at innholdet i aktivitetsdelen er lekbasert og legger opp til at terskelen for deltagelse skal være lav og i all hovedsak gratis.

Overordnet mål er å skape bærekraftige modeller for samarbeid på tvers av sektorer. I første fase før sommerferien søker vi etter gode prosjektideer som kan videreutvikles som et Mellomromsprosjekt. Vi har laget et enkelt søknadsskjema som sendes til oss for vurdering. Vi tar kontakt forløpende med med søkere om eventuell videre dialog om pilotprosjektet. Ta kontakt med oss hvis dere har spørmål.

Les mer om Mellomrommet og send inn din prosjektidé her.

Prosjektet er finansiert av Sparebankstiftelsen DNB, og er et regionalt samarbeid mellom idrettskretsene i Oslo, Viken, Vestfold og Telemark og Innlandet. Norges Idrettshøgskole vil følge prosjektet med aksjonsforskning over tre år.

Karoline Riis
Kontaktperson for Mellomrommet i Vestfold og Telemark idrettskrets