Med verktøyene fra Target Aid kan en forening eller et lag enkelt opprette
egne innsamlinger til konkrete prosjekter innenfor sin virksomhet.
Det å få støtte til nye lagklær eller oppussing av garderober har aldri vært
enklere. Target Aid tilbyr flere ulike muligheter for å nå ut med foreningens
kampanjer, som QR-koder, gavekort, plakater, bannere mm. Data som
genereres fra kampanjene, kan enkelt måles og følges opp av foreningen selv.
- Gjennom integrasjonen med Norges idrettsforbund når Target Aid
en betydelig milepæl i vårt mål for å tilby hele den internasjonale
idrettsbevegelsen verktøy for å finansiere og kommunisere en lokalt, sosialt
engasjement på klubbnivå. Plattformen vår skaper flere positive effekter
som økte sponsorinntekter, styrket merkevarebygging og økt finansiering via
nettverk. Det har Target Aid bidratt med til de idrettsforeningene som
bruker våre tjenester i Sverige. Derfor er det ekstra gledelig at vi nå gir
idrettslag i Norge de samme mulighetene, dette sammen med den beste
mulige samarbeidspartner i form av Norges idrettsforbund, sier James Reason i Target Aid.
- Med dette samarbeidet har Norges idrettsforbund skapt muligheter for
idrettsbevegelsen til å bygge verdier, opprette innsamlinger og knytte seg til
bedriftssponsorer gjennom bruk av digitale verktøy fra Target Aid, sier Rune Midthaug, leder for kommersiell forretningsutvikling og arrangement i Norges idrettsforbund.
Om Target Aid
Target Aid hjelper bedrifter, idrettsforeninger og hjelpeorganisasjoner med å skape og kommunisere et sosialt engasjement. Vår plattform tilbyr blant annet matching og oppfølging av spesifikke formål og givere, oppfølging og måling av effekt. Med over 300 tilknyttede formål er Target Aid i dag en av Nordens største plattformer for påvirkningsrelatert innhold.