Photo: Privat og Alexander Eriksson

Trøndersk ungdom setter preg på idretten

Ungdommene i Trøndelag idrettskrets setter et viktig preg på idretten, og det er med stor stolthet vi kan melde at to av medlemmene i ungdomsutvalget nylig har oppnådd betydelige utmerkelser.

Mari Kvaale Sletvold - Et forbilde for unge ledere

Mari Kvaale Sletvold har blitt valgt inn i Skistyret - Norges Skiforbund sitt styre, en imponerende prestasjon som viser hennes dedikasjon og engasjement for idretten. Mari er også styremedlem i Trøndelag idrettskrets og har deltatt i det nasjonale mentorprogrammet for unge ledere i Norges idrettsforbund. Hun er aktivt deltakende på nettverkssamlinger og lignende for unge ledere, og hennes innsats som leder for arbeidet med den nasjonale nettverkssamlingen for unge ledere under Idrettsgalla 2024 har vært beundringsverdig. Hennes engasjement og innsats inspirerer mange unge til å ta på seg lederroller i idretten.

Rikke Øren Helstad: Frivilligprisen i Kolstad Håndball

Rikke Øren Helstad, kåret til årets frivillige i Kolstad håndball, har også markert seg som en viktig ressurs. Opprinnelig fra Bindal, flyttet hun til Meråker for å gå idrettsfag på videregående. Selv om en skade satte en stopper for egen håndballkarriere, har Rikke funnet glede i å bidra som frivillig i Kolstad håndball. Hun er en tilstedeværende frivillig som settes stor pris på i klubben. Rikke er et strålende eksempel på hvordan man kan bidra til idretten på ulike måter, og vi i Trøndelag idrettskrets gleder oss til å se mer av henne i årene som kommer.

Både Mari og Rikke er medlemmer i ungdomsutvalget i Trøndelag idrettskrets. Deres innsats og engasjement har vært uvurderlig, og vi er glade for å ha dem med på laget. De representerer ungdommens kraft og potensiale i idretten, og vi er stolte over å ha så talentfulle og dedikerte unge ledere hos oss.

Trøndelag idrettskrets vil fortsette å støtte og oppmuntre unge ledere og frivillige, og vi ser frem til å følge utviklingen og innsatsen til Mari, Rikke, og andre engasjerte ungdommer i tiden som kommer.