Aktivitetsguider.png

Oslo Idrettskrets søker nye Aktivitetsguider

Etterspørselen etter arbeidet til våre aktivitetsguider vokser videre, og vi søker derfor nye aktivitetsguider som ønsker å bidra med og gjøre en forskjell for barn og unge i Oslo.

• Har du lyst til å jobbe med mennesker?
  • Snakker du flere språk? Fortrinnsvis somali eller arabisk?
  • Har du et stort hjerte og lyst til å bidra?

Da er jobben som Aktivitetsguide kanskje noe for deg! Vi søker deg som ønsker å bidra og gjøre en forskjell ved å hjelpe barn og unge med å få bli med i idretten.

Vi har behov for aktivitetsguider i følgende bydeler: Søndre Nordstrand, Østensjø, Grorud, Stovner, Alna og Bjerke.

Mange barn og unge er ikke med i idretten. For noen blir det for dyrt, andre mangler informasjon om hvilke tilbud som finnes eller hvordan de kan bli med i idretten. Oslo idrettskrets ønsker at alle barn og unge som ønsker å begynne med idrett skal ha muligheten til å delta.

En aktivitetsguide er et bindeledd mellom en familie, et idrettslag og bydelen. En aktivitetsguide skal hjelpe barn og unge inn i idrettslaget ved å hjelpe familien med å finne et passende aktivitetstilbud. Aktivitetsguiden kan komme hjem til familien for å svare på spørsmål, gi informasjon og kan ta dialogen med idrettslaget. Ved behov kan aktivitetsguiden bistå med å finne betalingsløsninger og følge til og fra trening i starten.

Vi søker deg som ønsker å bidra og gjøre en forskjell ved å hjelpe barn og unge med å få bli med i idretten. Du liker å jobbe selvstendig og er god til å kommunisere. Det er en fordel dersom du behersker flere språk, ved siden av norsk.

Praktisk informasjon
• Du må delta på obligatorisk opplæringskurs.
• Jobben er oppdragsbasert og timebetalt.
• Du må være 20 år eller eldre
• Du må ha gyldig politiattest for å jobbe med barn og unge.
• Arbeidet kan godt kombineres med skole/annen jobb da stillingen er fleksibel og mye kan utføres på kveldstid. Arbeidsmengden vil vareiere ut fra antall oppdrag som kommer inn.
• Aktivitetsguiden jobber primært i et område av byen, men må bidra ved behov i andre områder i Oslo.

Er du interessert, fyll inn søknadstekst her: SØK HER og send CV til ingvild@idrettsforbundet.no

Aktuelle kandidater vil bli kontaktet for intervju.

Søknadsfrist: 6.august 2024

Emi Murakami