Fair Play, trygghet og troverdighet er noen av verdiene som trenere og utøvere forventer av hverandre i Sagene

Mer aktivitet resulterer i flere medlemmer

Sagene ønsker å ha et tilbud for alle barn og unge i bydelen, enten dem ønsker å drive med organisert idrett eller ikke. Bygget og flatene rundt skal huse idrettene som organiseres, men klubben ønsker også at klubbhuset skal fungere som en møteplass, hvor man kan tilbringe tid med venner og bekjente.

Etter anlegget stod klart har klubben kunnet tilby langt flere aktiviteter enn tidligere, blant annet Etter skoletid, som er et gratis tilbud for alle i 5-7. klasse, hvor det blir servert mat, og arrangert diverse aktiviteter som dans, sjakk, dart, ballspill og kokkekurs.

Før barna er ferdig på skolen benyttes anlegget av Aktiv på dagtid og en rekke skoler som leier garderober og bruker fasilitetene utendørs til trening og kroppsøving. På vinterstid legges det is, hvor det åpent for publikum fra 11.00.

Sagene IF kontor.jpg

Ettersom huset inneholder flere sosiale rom kan både medlemmer og ikke-medlemmer leie anlegget til konfirmasjoner, dåp og julebord.

Som et resultat av det nye klubbhuset på Voldsløkka har Sagene kunnet tilby mer aktivitet til barn, unge og eldre, og fått økt medlemsmassen i klubben med nærmere 50%.