På Niffen har de tre kunstgressflater - med Nordstrand Arena ved siden av

Behov for et større klubbhus

Nordstrand har holdt til på Niffen i over hundre år, men dagens Arena er relativt ny. Planleggingen av et nytt bygg startet i 2010, og anlegget stod ferdig i 2018. Klubben så behovet for et større hus, ettersom flere flyttet til bydelen og antall medlemmer i klubben hadde økt betraktelig de siste årene. Den nye arenaen skulle gi plass til treninger, kamper og garderober, men det skulle også være en møteplass for alle i nærmiljøet. Helt fra starten av planleggingen ønsket Nordstrand et anlegg som skulle romme noe mer enn bare kjerneaktivitetene deres.

Før Arenaen stod klar, benyttet klubben sitt gamle klubbhus fra 1955. Nordstrand ønsket seg mer plass, og et hus med flere bruksområder. Derfor ble det stor jubel i bydelen da kommunen godkjente søknader om ny hall, driftstilskudd og en midlertidig hall som kunne brukes i byggeperioden.

Nordstrandhallen AS ble byggherre, og Backe idrettsbygg var arkitekten for den nye arenaen. Backe idrettsbygg bistod med å skaffe finansiering til bruk av en midlertidig hall, slik at klubben kunne fortsette med treninger da rivingen av den gamle hallen startet i januar 2017. Fem måneder senere begynte byggingen av den nye arenaen. Et drøyt år frem i tid stod huset med hallflater, treningssenter og kafé med mer, klart til disposisjon for alle som måtte ønske å bruke det.