YOG1.jpg

Nominasjoner til hederspriser

Nordland idrettskrets fyller 100 år i år, og dette skal feires med jubileumsgalla 2. november. Vi ønsker å hedre idretten i Nordland ved å dele ut ulike priser.

Vi vil benytte anledningen til å dele ut følgende priser:

•  Ildsjelpris: Vi ber dere sende oss forslag på kandidater som dere mener har gjort en innsats som bør komme frem i lyset og blir gjort ekstras stas på. Send navn på vedkommende med en fyldig begrunnelse til oss, nordland@idrettsforbundet.no, innen 15.09.19

Det vil bli trukket ut en kandidat fra hver av de syv regionene i Nordland som blir invitert til jubileumsgallaen. Idrettsrådene i regionen vil få ansvar for utvelgelsen. En av disse vil få hederspris.

• Århundres mannlige og kvinnelige idrettsutøver: Siden dette er et jubileumsår ønsker vi også å se tilbake på de store utøverne fra Nordland som har satt sitt preg på idretten. Det kan være utøvere som nå er gått i glemmeboken men som vi absolutt burde ta frem igjen og hedre i jubileumsåret. Det kan også være utøvere som fremdeles er aktive og som virkelig har satt Nordland på kartet, og gjort seg fortjent til tittelen Århundrets mannlige eller kvinnelige idrettsutøver.

Send navn på deres mannlige eller kvinnelige kandidat med en fyldig begrunnelse til oss, nordland@idrettsforbundet.no, innen 15.09.19

• Ungdommens hederspris: Det er mange ungdommer i Nordland som gjør en flott innsats for idretten og vi ønsker å sette pris på disse. Send oss forslag på kandidater mellom 15-25 år som dere mener bør hedres. Navn og fyldig begrunnelse sendes til ungdomsutvalget.nik@gmail.com, innen 15.09.19