Fra akebakken i anlegget

Med leken i sentrum

Skileikanlegget er et sted der alle kan leke - sammen

Anlegget er bygget slik at alle kan ha nytte av det, uansett om du kommer med akebrett, snøbrett eller ski. Hopp, kurver, svinger og heng er bygget slik at man kommer trygt ned. En nybegynner kan føle seg trygg i bakkene på Mån, samtidig som det er mulighet for god øving for de med mer utviklede ferdigheter.

Skileikanlegget inneholder - i tillegg til skiløyper og lysløype - hopp, bigjump, skibob-trasé, og skicross-trasé. Her er det mulighet - og godt forankret - at alle er velkomne, uansett utstyret du velger eller ferdigheter.

Gratis lån av utstyr
At stedet er for alle, underbygges av at idrettslaget - sammen med samarbeidspartnere - har investert stort i utstyr til gratis utlån. Her kan du låne alt ifra akematte og akebrett, til langrennsutstyr og alpintutstyr. Smøre og preppe kan du også gjøre kostnadsfritt, med utstyr og produkter som idrettslaget har kjøpt inn. Utstyrordningen er umåtelig populær, sier Øistein Formo, og påpeker at dette muliggjør at alle kan delta i både leik og organisert aktivitet uansett sosioøkonomisk status. Det fine er at vi har mye utstyr og at "alle" benytter seg av ordningen. På den måten blir det mindre fokus på hvem som har dårlig råd og ikke, sier han.