Alle medlemmer får låne utstyr - gratis

Et sted for alle

At stedet er for alle, underbygges av at idrettslaget - sammen med samarbeidspartnere - har investert stort i utstyr til gratis utlån.

Idrettslaget har utviklet en rik utstyrspark. Her kan du låne alt ifra akematte og akebrett, til langrennsutstyr og alpintutstyr. Smøre og preppe kan du også gjøre kostnadsfritt, med utstyr og produkter som idrettslaget har kjøpt inn. Utstyrordningen er umåtelig populær, sier Øistein Formo, og påpeker at dette muliggjør at alle kan delta i både leik og organisert aktivitet uansett sosioøkonomisk status. Det fine er at vi har mye utstyr og at "alle" benytter seg av ordningen. På den måten blir det mindre fokus på hvem som har dårlig råd og ikke, sier han.

-Ungene må ha bra utstyr. Det trenger ikke være det hotteste, men det må være funksjonelt og ikke utslitt, sier Formo. Derfor har idrettslaget lagt bra med trøkk på å anskaffe mye utstyr, slik at alt ligger til rette for at man kan komme seg ut og leke.

Alle kan bruke det
Klubbhuset på Mån er alltid åpent og tilgjengelig. I tillegg til utstyrspark, finner man også et treningsrom som alle medlemmer kan benytte seg av. Medlemskontingenten i idrettslaget er 50 kr. Aktiviteten koster kr. 100 pr. sesong for medlemmer, men da får man i tillegg servert kveldsmat etter treninger. På denne måten blir Mån et sted som folk benytter både til organisert trening, men også utenom det organiserte.