Hvordan behandle mottatt krav?
1.Klikk på ID-en for aktuell regning i listen «Behandling av krav» for å åpne kravet.
2. Når du kommer inn på kravene kan man se hvordan kravet fordeler seg på de ulike org. ledd/mottakere som skal innfri kravet fordelt på de ulike feltene honorar, kjøregodtgjørelse, diett og billetter og kvitteringer. Postene din klubb er involvert i vil ha din klubbs navn med under «Mottakere» per utgiftstype.
3. Under «Oppsummering» ser man hvordan regningen er fordelt på de involverte mottakende organisasjonene.
- Klikker man på haken foran hver linje, vil man kunne se mer detaljer bak hvert beløp.
4. Legg inn kommentarer (seksjon «Kommentarer og logg») under «Oppsummering» hvis behov, de kan sendes til alle eller kun de dedu ønsker skal se kommentaren.
- Ikke send fødselenummer (11 sifre) i kommentarfeltet.
- Legg gjerne ved kommentar til regningen før du avviser et krav. Avsender kan ikke sende sine kommentarer til et org. ledd som har avvist en refusjon, denne dialogen må tas per mail eller mobil.
- Det vises også en logg av hendelser som ligger over kommentarfeltet nederst på regningen. Her vises også kommentarer. Alle org.enheter kan se en kommentar selv om den kun er sendt til et org.ledd.
5. Godkjenn eller Avvis og returner (I seksjon Behandling og bilag øverst) så kravet
- Dersom din klubbs del av regningen ser riktig ut, klikker på godkjenn-knappen.
Merk at en regning ikke vil få statusen godkjent før ALLE involverte betalere har godkjent sin del av regningen. Dette for å sikre at alle org.ledd betaler ut riktig beløp til dommer (oppdager én av betalerne en feil, vil dette kunne påvirke de andres utbetalingsbeløp) og har det dokumentert i IO.
Dersom feil oppdages, se neste seksjon.