Mer idrettsglede med nye betalingsløsninger

Norges Idrettsforbund og Buypass lanserer to nye betalingsløsninger, som gir mer fleksibilitet for deltakerne og bedre flyt for klubber og forbund.

I tillegg til Apple Pay, lanseres fakturabetaling med mulighet for betalingsutsettelse og delbetaling. Fakturaordningen er utarbeidet i samarbeid med Riverty AS.

- Ved å tilby disse alternativene i tillegg til kort- og Vippsbetaling, får deltakerne og deres foresatte flere valgmuligheter, som bidrar til å senke terskelen for deltakelse i idrett, hevder Pål Kristen Rønnevik, leder for modernisering og digitalisering i Norges idrettsforbund (NIF).

Det årelange samarbeidet mellom NIF og Buypass er tuftet på et felles ønske om å legge til rette for bred deltakelse i idretten med systemer som gjør det enkelt og trygt både for utøver, de foresatte og for klubbadministrasjonen.

- Idrettens ID og Idrettens betalingsløsning, er utviklet i samarbeid med Buypass, og er grunnsteinene som gjør det mulig å åpne for flere ulike og brukervennlige betalingsløsninger, forklarer Rønnevik.

Lettere for klubber og brukere

Fakturaordningen som tilbys i samarbeid med Riverty, gir anledning til å dele betalingen i flere avdrag. Målet er å gjøre det lettere for flere å delta.

- For mange familier blir det mye når ett eller flere barn ønsker å delta i ulike aktiviteter som for eksempel sommerens fotballskole, cuper og annet. Samtidig skal det være rom for ferie og opplevelser for hele familien. Muligheten for å dele betalingen i flere mindre avdrag kan være et kjærkomment bidrag, sier Rønnevik.

- Jeg er veldig stolt over ha Norges Idrettsforbund som kunde hos Riverty. Idrett og inkludering er noe som betyr mye for meg. Som trener innenfor barnefotball bruker jeg veldig mye av fritiden min på fotballbanen, og jeg brenner for at idrett skal være en likeverdig arena for alle barn - uansett bakgrunn. Forhåpentligvis vil en fakturaløsning fra Riverty med mulighet for å dele betalinger over en periode, gjøre det mer håndterbart for både klubbene og bruker, sier CEO i Riverty, Kjell-Rune Birkelund.

Rask og enkel betaling

Med Appel Pay gjennomføres transaksjonen raskt ved et enkelt trykk på iPhone, Apple Watch eller Mac. Kortnummeret lagres aldri på enheten, og transaksjonen sikres med unike koder.

- Ved å få plass Appel Pay, gjør vi det enda smidigere å betale for medlemskap, aktiviteter og lisenser raskt, trygt og enkelt, avslutter Rønnevik.