Foto: Eirik Førde

Prosjekt R - Basistreninger for syns- og bevegelseshemmede i Ålesund, Molde og Kristiansund

Nå har syns- og bevegelseshemmede utøvere i fylket en unik mulighet til å få å være med på et basistreningstilbud som er satt sammen av Olympiatoppen.

Vinteren 2020 fikk idrettskretsen tildelt midler fra Gjensidigestiftelsen til å starte opp «Prosjekt R» sammen med Olympiatoppen Midt-Norge. Prosjektet skal være en arena for parautøvere på tvers av idretter hvor de er med på treninger som er tilrettelagt for målgruppen, vil være en møtearena for å lære av hverandre og fungere som et styrkende og skadeforbyggendetiltak. Prosjektet har oppstart denne måneden og vil gå ut 2022.

Instruktører for treningene er fysioterapeuter som kjører et opplegg som er satt sammen av Olympiatoppen.

Treningene er en gang i uken og følger skolekalenderen fordel på mandager i Molde, tirsdag i Ålesund og onsdag i Kristiansund, og de er gratis å delta på.
Aldergrenser for treningene er fra og med 13 år og oppover. Vi ønsker at deltagere melder seg på treningene til instruktør for sitt område.

Ålesund: Påmelding til Signe Medina Welle: signe.medina.welle@alesund.kommune.no

Molde: Påmelding til Gunhild Hervik: gunhildhervik@gmail.com

Kristiansund: Påmelding til Eirik Rakstang Rundberg: eirik@midtbyenfysio.no  eller Silje Aubert: silje@midtbyenfysio.no

Har dere andre spørsmål kan dere kontakte fagkonsulent for paraidrett i Møre og Romsdal idrettskrets Nils-Erik Ulset på nilserik.ulset@idrettsforbundet.no