Fra venstre bak: Per Ivar Bristøl, John Are Tharaldsen, Ragnar Wivestad, Arnt Abrahamsen, Trond Haugmoen. Fra venstre fremme: Runo Nygård, Gro Solveig Kateraas, Siri Marie Gundersen, Linn Kristin Dale Kylland, Helge Næss Olsen, Kristel Louise Veer. Foto: Maria Steinstø. Ikke tilstede på bildet: Nina Sunnås, Martine Holth Rønneseth

Nytt styre i Agder idrettskrets - 2024-2026

Vi ønsker å gratulere vårt nye styre med styrevervet, og ønsker dem lykke til med vervet hos oss i Agder idrettskrets i perioden 2024 til 2026. Vi har fått en miks av gjenvalgte og nye tilskudd.

Det var duket for Agder Idrettskretsting 27. april på Evje, hvor over 60 representanter stilte opp for idretten i Agder. Uten kontroversielle eller splittende saker på sakslisten var det duket for et rolig kretsting uten de store overraskelsene. Likevel var det en glede å vedta strategiplanen "Agderidretten vil - 2024-2028", som legger føringer for de fire neste årene for idretten i regionen, og hva vi i Agder idrettskrets skal ha spesielt fokus på.

Valgkomiteens innstilling til styret for 2024-2026 ble enstemmig vedtatt. Innstillingen hadde mange på gjenvalg, og noen få nyvalgte. Siri Marie Gundersen og Arnt Abrahamsen beholder vervene sine som leder og nestleder fra sist periode.

Agder idrettskrets sitt styre for perioden 2024-2026 er:

• Leder: Siri Marie Gundersen, Brekka rideklubb - gjenvalgt.
  • Nestleder: Arnt Abrahamsen, Spind IF - gjenvalgt.
  • Styremedlem: Trond Haugmoen, Froland IL - gjenvalgt.
  • Styremedlem: Nina Sunnås, Team Mosjon BIL - gjenvalgt.
  • Styremedlem: Ragnar Wivestad, Kristiansands Turnforening - gjenvalgt.
  • Styremedlem: John Are Tharaldsen, Hisøy IL - gjenvalgt.
  • Styremedlem: Gro Solveig Katerås, Froland IL - gjenvalgt.
  • Styremedlem: Linn Kristin Kylland, Agder Regional BIL - nyvalgt.
  • Styremedlem: Martine Holth Rønneseth, Randesund IL - nyvalgt.
  • Styremedlem: Runo Nygård, Sørfjell IL - nyvalgt, ansattrepresentant.
  • 1. varamedlem: Kristel Louise Veer, Arendal Svømme- og livredningsklubb - nyvalgt.
  • 2. varamedlem: Helge Næss Olsen, Lia IL - gjenvalgt.
  • 3. varamedlem: Per Ivar Bristøl, Agder Regionale BIL - nyvalgt ansattrepresentant.